• Slides and videos from nUDGING 2016

    Enjoy!

    Introduction til "Nudging"

     

    RUNE NØRAGER, Cand. psych., PhD

    Klik her for at se slides: Kritisk nudging - forstå mennesker korrekt

    Rune vil i sit oplæg belyse hvordan adfærdsvidenskab i hænderne på et sultent praksisorienteret felt risikerer at reproducere nogle af de falske præmisser psykologien som forskningsfelt har forsøgt at overkomme de sidste 50 år.

    Snyd og uærlig adfærd i forsikringsbranchen

    CATRINE JACOBSEN, PhD fellow, adfærdsøkomomi

     

    Klik her for at se slides: Ærlig talt!

    Snyd og uærlig adfærd er ikke noget vi kun ser hos svindlere, spekulanter og kriminelle. Tværtimod! Snyd i ’lille-skala’ udføres dagligt af helt almindelige borgere, som samlet set skaber store økonomiske konsekvenser for samfundet.

     

    Forskningen har set på hvordan almindelige borgere er i stand til at snyde på daglig basis og hvorfor de i grunden ikke snyder mere når muligheden byder sig. Ved bedre at forstå denne adfærd er vi i stand til at teste og måle små ændringer i beslutningskonteksten, der kan skabe mere ærlig adfærd i vores samfund.

    "SKUB" dine kunder

    ANNE KIRKETERP, psykolog, PhD​

    Klik her for at se slides: Små skridt til fuld kontrol

    Oplægget giver et psykologisk indblik i hvorfor og hvordan mennesker vælger at handle på deres tanker. Rammen er “Skubmetoden", som er resultatet af 10 års forskning i foretagsomhedsadfærd. Oplægget kommer ind på selvbestemmelses-teori og teorier om at tage “små skridt med fuld kontrol”.

     

    Anne Kirketerp er psykolog og har en PhD i innovation og foretagsomhedsadfærd. Hun er fri forsker og ekstern lektor på Aarhus universitet. Forfatter til en række artikler og bøger om Innovation, entreprenørskab, motivation og foretagsomhed.

    Det er de små forskelle, som fører til den bedste kundeoplevelse

    NICHOLAI REINSETH, Magnetix

    Klik her for at se slides: Når ord fører til handling

    Der er ord der får os til at gøre noget helt bevidst: Køb, klik, bestil, Læs. Men der er også ord der får os til at gøre noget næsten uden at vi mærker det. Gør det en forskel om der står “Køb”, “Køb nu” eller “Køb her”? Selv tilsyneladende ligegyldige nuanceforskelle kan skubbe os til handling så vi fx køber mere, andet, dyrere og hurtigere end vi ellers ville have gjort. Indlægget vil forklare de psykologiske mekanismer vi udnytter når vi bruger ord til at ’nudge’ vores publikum i den retning vi ønsker – med en række eksempler på hvordan det gøres i praksis.

    The 7 Drivers of Human Motivation (In English)

     

    SUSAN WEINSCHENK, Phd, The Team W

    Klik her for at se slides: The 7 Drivers of Human Motivation

    Hør adfærdspsykolog, forfatter og guru indenfor neurologisk forskning og adfærdspsykologi, Susan Weinschenk, fortælle om hvad motiverer mennekser og hvordan deres adfærd kan påvirkes. Foredraget holdes på engelsk.

     

    Susan Weinschenk har over 30 års erfaring som adfærdspsykolog og forsker. Hun er kendt taler og forfatter til adskillige bøger, blandt andet "How to Get People to Do Stuff". Den 14. juni vil hun i sit online oplæg fortælle om hvad motiverer mennesker.

    Men hvad er så adfærdsdesign?

    MIKKEL HOLM SØRENSEN, PhD, /Kl. 7

     

    Klik her for at se slides: Adfærdsdesign & Kundeoplevelsen

    Men hvad er så adfærdsdesign - og hvad er det ikke? Mikkel slutter dagen af med at perspektivere brugeroplevelser og deres rolle i adfærdsdesign. Han mener, at brugeroplevelsen sjældent er målet, og lægger op til diskussion sin påstand.